Persbericht: Diabetici beklimmen de Stelvio met de hulp van EDF Luminus

Woensdag 11 juni 2014 — BRUSSEL – Morgen 14 juni zullen 12 diabetici en prediabetici samen met Lucien van Impe, de laatste Belgische winnaar van de Rode van Frankrijk, de Stelvio in de Italiaanse alpen beklimmen. Dit is het tweede jaar op rij dat EDF Luminus deelneemt aan dit project om diabetespatiënten te steunen.
Na de succesvolle editie in 2013, steunt EDF Luminus ook dit jaar de “Passo Dello Stelvio”. De ploeg zal morgen, samen met Lucien van Impe, ruim 20 kilometer klimmen om een hoogteverschil van 2000m te overbruggen. Jo Vandeurzen, Vlaams Minister van Welzijn, Volksgezondheid en Gezin is peter van dit project.

EDF Luminus is begaan met de gezondheid van zijn medewerkers én zijn klanten. Daarom investeert het in projecten die mensen aanzetten tot meer bewegen. Veel medewerkers en klanten hebben een zittende baan en bewegen niet veel. Zo lopen ze een verhoogd risico op diabetes van het type 2.

In de editie van 2014 wordt extra aandacht besteed aan prediabetes. Prediabetes, is het voorstadium van het type 2 diabetes. Dit stadium verloopt dikwijls onopgemerkt. Op dat moment is echter, via een gezonde leefstijl en de juiste behandeling, een terugweg nog mogelijk. Behalve gezond eten is bewegen de ideale manier om diabetes van het type 2 te voorkomen.

Dit jaar spoort EDF Luminus ook zijn werknemers aan om meer te bewegen en diabetesverenigingen te steunen. Met het project “Globetrotters” kunnen ze hun sportieve en dagdagelijkse activiteiten registreren. Die activiteiten worden opgeteld en omgerekend in wereldronden. Per wereldronde wordt een elektrische fiets geschonken aan een diabetesvereniging.

EDF Luminus climbs the Stelvio with diabetic patients - 2013 edition

2013 edition