EDF Luminus verwerft een meerderheidsbelang in de NV Dauvister

EDF Luminus en Dauvister NV hebben een samenwerkingsakkoord gesloten dat resulteert in een meerderheidsparticipatie in het kapitaal van de naamloze vennootschap Dauvister door EDF Luminus.

Dauvister is een bedrijf dat actief is in de verkoop, studie, installatie en onderhoud van spitstechnologieën die zorgen voor een verlaging van de energiefactuur zowel op het vlak van verwarming, sanitair, ventilatie als airconditioning en dit bij residentiële klanten en KMO’s. Het bedrijf werd opgericht in 2007 door Stéphane Dauvister, is gevestigd te Francorchamps, realiseerde in 2014 een omzet van 8 miljoen euro en stelt ongeveer 50 mensen te werk. In 2012 won het de Waalse Grote Prijs voor Ondernemerschap en in 2014 won het de prijs “Gazelles” voor de provincie Luik van het magazine Trends Tendance dat de snelst groeiende bedrijven beloont. De samenwerking tussen EDF Luminus en Dauvister laat toe synergiën te realiseren, met name op commercieel vlak.

Grégoire Dallemagne, CEO van EDF Luminus: “Deze samenwerking past perfect binnen onze strategie: meer dan alleen maar een leverancier van energie te willen zijn, heeft ons bedrijf de ambitie om een volwaardig verstrekker van energiediensten te worden en zich te positioneren als onmisbare energiepartner op de Belgische markt. Dit akkoord zal ons toelaten zeer binnenkort nieuwe innoverende producten en diensten aan onze klanten te kunnen aanbieden.”

Stéphane Dauvister en Yves Warnant, CEO’s van Dauvister NV: “Dankzij dit akkoord maken we deel uit van een sterke groep, die met ons niet alleen een visie deelt, maar ook een sterke ambitie en strenge kwaliteitscriteria op het vlak van energie- diensten en oplossingen. We hebben dan ook in EDF Luminus een houvast en een motor voor groei gevonden om nieuwe innovatieve producten en diensten op vlak van energie-efficiëntie aan te bieden”.