EDF Luminus lanceert Luminus Home Solutions

Luminus Home Solutions

EDF Luminus heeft een participatie van 50% in het kapitaal van de firma Rami Services genomen. De samenwerking tussen beide bedrijven wordt vandaag concreet door de lancering van nieuwe diensten voor particulieren: Luminus Ketel Onderhoud en de Netatmo Thermostaat voor Smartphone, ontworpen door Philippe Starck.

Rami Services en EDF Luminus, geen onbekenden voor elkaar

Rami Services werd opgericht in 2003 en is gevestigd te Zwijnaarde. Het bedrijf heeft een netwerk van ruim 250 onafhankelijke installateurs verspreid over gans België die dringende herstellingen in of aan de woning uitvoeren in het kader van een bijstandspolis om de situatie te stabiliseren en ergere schade te voorkomen. Daarnaast coördineert Rami Services ook definitieve herstellingen van schade die gedekt is door een brandverzekeringspolis.

EDF Luminus en Rami Services zijn geen onbekenden voor elkaar. Deze laatste verzorgt sinds jaren de Comfort Service van EDF Luminus waarop thans 90.000 klanten van EDF Luminus hebben ingetekend. Deze dienst scoort >95% in klantentevredenheid en garandeert 24u/24, 7dagen/7 dringende tussenkomsten in of aan de woning binnen de 24 uur door een vakman. EDF Luminus kondigt vandaag een participatie van 50% in het kapitaal van Rami Services aan.

Grégoire Dallemagne, CEO van EDF Luminus: “De samenwerking met Rami Services past perfect bij onze strategie: ons aanbod als energieleverancier uitbreiden met  energiediensten. EDF Luminus zal kunnen rekenen op een kwalitatief netwerk van 250 technici om innoverende oplossingen aan te bieden aan de klanten. Hierdoor zullen onze klanten energiebesparingen kunnen doen.”

Pierre Hanet, zaakvoerder van Rami Services: “Deze joint venture zal het mogelijk maken onze ambitieuze groeiplannen te realiseren en laat ons toe samen nieuwe innovatieve producten en diensten te lanceren”.

Luminus Ketel Onderhoud

Een eerste concreet resultaat van de samenwerking is de lancering van de nieuwe dienst “Luminus Ketel Onderhoud” en “Ketel Onderhoud & Herstelling” waarbij gezorgd wordt voor het onderhoud en/of herstelling van de cv-ketel op gas of stookolie. Ook hier is een van de belangrijkste troeven van deze nieuwe diensten het beschikbaar zijn van de “Noodlijn 24/7” die de klok rond bereikbaar is. Bovendien krijgt de klant proactief een seintje wanneer het tijd is voor een onderhoud van zijn verwarmingsketel om wettelijk in orde te blijven.

De Netatmo Thermostaat voor Smartphone

Door een exclusief partnerschap dat we tekenden met Netatmo kunnen de klanten van EDF Luminus nu ook genieten van de Netatmo Thermostaat voor Smartphone, ontworpen door Starck, en van de professionele installatie ervan door het netwerk installateurs van Rami Services.

De Netatmo Thermostaat voor Smartphone maakt het mogelijk het energieverbruik te verminderen en het comfort voor de gebruiker te verhogen. In een fractie van een seconde regelt de klant zijn verwarming op afstand van op zijn smartphone, tablet of computer. Maar dat zijn niet de enige voordelen van het toestel. De Netatmo Thermostaat voor Smartphone definieert een programma in functie van de leefgewoontes van de bewoners en houdt rekening met de isolatie van de woning en de buitentemperatuur om steeds de gewenste temperatuur op het juiste ogenblik te bereiken. Elke maand ontvangt de klant een gepersonaliseerd rapport over zijn energieverbruik met energietips. Zo kan hij zijn ecologische voetafdruk verkleinen. En tenslotte, het unieke design van de Netatmo Thermostaat voor Smartphone werd getekend door Philippe Starck !

De Netatmo Thermostaat voor Smartphone kost € 199, installatie door een erkend EDF Luminus installateur inbegrepen en is vanaf morgen in voorverkoop beschikbaar via www.luminus.be.

Kris Vervaet, Chief Commercial Officer bij EDF Luminus, “EDF Luminus is blij deze state-of-the-art technologie exclusief voor België te kunnen aanbieden in combinatie met zijn gekende 5-sterren klantenservice.  Dankzij de slimme thermostaat met een professionele installatie, zorgen we ervoor dat de klant niet alleen kan genieten van reële energiebesparingen maar ook van het comfort en het gebruik zonder zorgen. De keuze voor deze 2 partners is geen toeval: met Rami et Netatmo mikken we op hetzelfde kwaliteitsniveau dat we onszelf opleggen. Een goed onderhoud van de verwarmingsketel, een intelligente thermostaat en de bewustmaking van onze klanten via #noblackout zullen hen goed wapenen tegen de winter.”

Anne Grandjean

Communication Director, EDF Luminus

Persberichten in je mailbox

We produceren elektriciteit en leveren energie en energiediensten. We zijn nummer 1 in onshore windenergie en waterkrachtenergie in België. We spelen ook een sleutelrol in de Belgische bevoorradingszekerheid dankzij meerdere elektriciteitscentrales op aardgas die het variabel karakter van zonne- en windenergie opvangen. Met een geïnstalleerd vermogen van 2.199 MW in januari 2024 vertegenwoordigt Luminus ongeveer 10% van het totale geïnstalleerde vermogen in België. We verkopen elektriciteit, gas en energiediensten aan residentiële en professionele klanten, met een marktaandeel van ongeveer 23%. We investeren in de energie-uitdagingen van morgen door onze klanten innovatieve oplossingen op het vlak van energie-efficiëntie aan te bieden en we blijven inzetten op hernieuwbare energie. We zijn met 2.915 medewerkers. De meerderheid van hen zet zich voltijds in voor de ontwikkeling van energie-efficiëntiediensten en hernieuwbare energie. Voor het twaalfde jaar op rij maakt ons bedrijf deel uit van de 87 bedrijven die verkozen zijn tot Top Employer in België. We bogen op een sterke lokale verankering en de expertise van de EDF Groep, een van de wereldleiders in de energiesector. Meer informatie is beschikbaar op www.luminus.be