Aanpassing distributiekosten: EDF Luminus klant krijgt persoonlijke berekening

Brussel 19 december 2014 – Vandaag maakte de Vlaamse Energieregulator VREG de nieuwe distributienettarieven bekend die vanaf 1 januari 2015 van toepassing zijn. Om onaangename verrassingen voor de klanten te vermijden en om hen te helpen hun energiebudget te beheren, zal EDF Luminus iedere klant, waarvoor er een impact is, een persoonlijke berekening bezorgen, rekening houdend met de nieuwe distributienettarieven. Zo kan de EDF Luminus klant desgewenst zijn maandelijkse voorschotten aanpassen en zijn energiebudget onder controle houden. EDF Luminus verhoogt zijn eigen tarieven niet.

EDF Luminus verhoogt zijn tarieven niet

De Vlaamse Energieregulator VREG heeft vanmorgen de distributienettarieven bekend gemaakt die vanaf 1 januari 2015 van toepassing zullen zijn. EDF Luminus benadrukt dat de energieleveranciers geen enkele impact hebben op de hoogte van deze nettarieven enerzijds en dat deze wijziging geen enkele impact heeft op de energieprijs anderzijds. Ter herinnering, de energiefactuur bestaat uit drie delen: de energieprijs, de distributie- en transportkosten, ofwel de netvergoedingen en de taksen & heffingen. De energieprijs is het bedrag dat de klant betaalt voor zijn energieverbruik. Dit omvat de abonnementskosten en de kostprijs van elektriciteit en aardgas per kWh. De energieprijs is de enige component van de energiefactuur waar de energieleverancier invloed op kan uitoefenen en die wijzigt niet.

EDF Luminus helpt zijn klanten

Vanaf 1 februari 2015 zullen alle klanten – waarvan het voorschot met minstens 5 euro stijgt - van EDF Luminus een gepersonaliseerde berekening ontvangen die uitlegt wat de impact zal zijn van de wijzigingen van de distributienettarieven voor zijn concreet geval. De klant kan daarop zelf beslissen of hij zijn voorschotten wenst aan te passen. Die wijziging kan hij op verschillende manieren aanvragen: via sms, antwoordkaart, persoonlijke weblink of telefoon. Al het mogelijke wordt gedaan om het voor de klant zo transparant en eenvoudig mogelijk te maken.

Klantentevredenheid, de topprioriteit van EDF Luminus

EDF Luminus behaalt het maximum van 5 sterren in de kwaliteitsvergelijking tussen energieleveranciers van de VREG met slechts 1,16 klachten op 5000 klanten. Voor EDF Luminus is inzetten op klantentevredenheid geen holle belofte. Maximale klantentevredenheid en klantgerichtheid maken deel uit van het DNA van het bedrijf. Ook de gepersonaliseerde berekening die de klanten zullen ontvangen naar aanleiding van de wijziging van de distributienettarieven past in deze strategie.

Head of External Communication